Poslech
Vybíráme z vysílání
10. listopadu  2017 v 12:56  

RECENZE: Filmová Vražda v Orient expresu je přebujelá disneyovka

Kenneth Branagh jako Hercule Poirot ve vlastní filmové adaptaci Vraždy v Orient expresu Agathy Christie - Foto:  CinemArt

Kenneth Branagh jako Hercule Poirot ve vlastní filmové adaptaci Vraždy v Orient expresu Agathy ChristieFoto:  CinemArt

Audio

Poslechněte si celý příspěvek

Přehrát

Hercula Poirota samotného vybavil patřičným knírem přes celé širokoúhlé plátno. Je sice mnohem umírněnější, než slavný Poirot Davida Sucheta, ale zároveň nepřináší nic nového.

Režisér Kenneth Branagh stál před těžkým úkolem, jak asi počtvrté ve filmové historii znovu obrodit námět Agathy Christie, který se dočkal různých adaptací televizních, divadelních apod. Snažil se na to jít jinak. Nicméně to, kam posunul postavu Hercula Poirota a film o něm, je spíš vizuální. 

Filmové recenze poslouchejte každý pátek od 8:20 v Dobrém ránu s Dvojkou.

Původní detektivní zápletku namíchal do až přebujelé, vizuální, výtvarné disneyovky, ve které se až tolik nesoustředil na postavy. Hercula Poirota, kterého i sám hraje, vybavil patřičným knírem přes celé širokoúhlé plátno. Je mnohem umírněnější, než slavný Poirot Davida Sucheta. Ale zároveň nepřináší nic moc nového. 

Divadelní režie i výkony 

Ostatní velcí američtí a britští herci jako Johnny Depp, Michelle Pfeiffer, Judi Dench sice dostali takový prostor, jaký jim věnovala už Agatha Christie (nejde tedy jen o plakátová jména). Na druhou stranu Branagh po nich chce až divadelně expresivní výkony. 

A ty pak v jeho detailních záběrech na tváře působí dost uměle, někdy až přehnaně. Jména nalákají široké množství diváků, ale není tam prostor pro mimořádné výkony, o kterých by se dál mluvilo. Branagh ukazuje, že je hlavně divadelním režisérem. 

Chvílemi i zajímavé 

Jeho filmová detektivka sice sem tam používá novátorské filmové záběry (vlak je celý digitální, lítá se tam všeljak kamerou, chvílemi i zajímavě), ale později padá do strnulého, pomalého, velmi tichého, až televizního dramatu, který v kině vyvolává spíš spánek než vzrušení. A vlastně nic nového nepřináší. 

Autor:  Daniel Řehák
 

Vybíráme z vysílání:

Marie Moravcová, rozená Krčilová (25. srpna 1898 v Praza na Žižkově – 17. června 1942 v Praze), známá odbojářům jako „teta Moravcová“ - Foto:  autor neznámý,  Archiv Jaroslava Čvančary, Wikimedia Commons, Public domain

Radši si vzala jed, než aby zradila lidi zapojené do Anthropoidu: Osudové ženy: „teta“ Marie Moravcová

 
Allen Ginsberg jako král pražského majálesu v roce 1965. Během této jeho návštěvy se s ním setkala i Inka Machulková - Foto:  Engramma.it, Wikimedia Commons,  CC BY-SA 3.0

Setkala se s Ginsbergem a měla si psát s Gregory Corsem. Osudové ženy: Inka Machulková

 
Marie Fantová (1893–1963), česká novinářka a překladatelka, před rokem 1925 - Foto:  autor neznámý, Wikimedia Commons, Public domain

Hvězda žurnalistiky skončila po Únoru v táboře nucených prací. Osudové ženy: Marie Fantová

 
Další články... nahoru
ROZHLAS.CZ

ZPRÁVY > Domácí | Zahraničí | Ekonomika | Sport | Zelená vlna | Počasí

STANICE > Radiožurnál | Dvojka | Vltava | Plus | Radio Wave | D-Dur | Jazz | Rádio Junior

TÉMATA > Komentáře | Leonardo - věda a technika | Kultura | Příroda | Historie | Cestování | Životní styl | Média | Z rozhlasu

Plná verze | RSS | Kontakty | Podcasty | Mobilní aplikace
© 1997-2018 Český rozhlas